Pages

Sunday, November 28, 2010

Perkara yang ada pada orang JOHOR tp xde pada warganegeri lain..

Wah, panjang gitu tajuk post aku kali ini..
Mungkin benda ni dah selalu orang perkatakan tapi aku x kisah, aku nak gak cakap pasal benda ni ag...
Disebabkan aku ank jati JOHOR yg sangat kuat jati diri dan ketaatsetiaan aku pada negeri JOHOR ni, maka aku berbesar hati la nak menyenaraikan beberapa perkara  yg mungkin korang yang bukan bernegeri (perkataan apakah ni? hahaha.. tibai je) JOHOR ni xtau..

1. slalu kalau berbual mesti di akhir ayat ade perkataan 'ek'

2. agar-agar menjadi 'lengkong'

3. kejang kaki time tido 2 menjadi 'simpul biawak'. biasenye orang akan ckap cramp kan?

4.karipap menjadi 'epok-epok'

5. roti canai menjadi 'roti prata'

6.kalau berbual 2, setiap perkataan akan berbunyi 'o' kat belakang tu.. misalnye 'kejar' jadi 'kejo'(biasanya percakapan macam ni lebih pekat kat area Batu Pahat ngan Muo(eh, salah.. Muar la.. hehehe)

7. almari menjadi 'gerobok'

8. tembikai menjadi 'semangka,

Rasa2 nye 2 jela yang aku ingat nak kongsikan ngan kamo-kamo semua pada post kali ini.. nanti kalau aku ingat ag beberapa perkara yang ketinggalan aku akan beritau ok dear2....

p/s : Aku berbangga menjadi anak jati JOHOR!

0 comments:

Post a Comment