Pages

Saturday, November 27, 2010

Aku pendiam? Mungkin tidak..

Fakta kat  atas ni mmg la sgt tepat untuk menggambarkan keperibadian aku...
Wah gitu... =)
Tp sejak seminggu ni aku dah berubah menjadi seorang yg pendiam..
Kenapa ye agaknye? jeng..jeng..jeng..
Cuba korang teka kenapa.. cpat!! aku bagi korang mase 10 saat utk jawab..

teeeeeeeeeettttt... mase dah tamat..
sume jwapan yg korang bagi 2 sumenye x btul..
Ini lah jawapannya... (berdebar x nak tau? hehehe)
Sebenarnye, nak dijadikan cerita aku berubah jadi seorang yg pendiam sbb aku tgh sakit tekak..
Cian x kat aku? x cian? ado den kesah? huahuahuahua... (gurau saje)

Time2 genting ni lah suare aku xde..
Nak bercakap bapak payah.. terpaksa mengeluarkan suara dr perut
Dan bila berbicara (cewaah) keluarla suare rockers yg ayu ag mahal gitu.. hahahha..
bila da masuk hari ketiga, suara aku bukan serak ag ni, tp da mula menerbitkan suara jantan
X kuasa nyah.. hehehe..
Cuba la korang byangkan ea (cepat bayangkan) aku g shopping ngan suara mcm ni..
nak adakan sesi tawar menawar pun susah.. nak byar tiket bas n LRT pn susah, nak order makanan pun susah... Lau sesat jalan nak bertanya pn susah.
Hai.. boleh dikatakan semuanya menjadi susah.. bila aku bercakap, ibaratnya mcm itik bercakap ngan ayam..
Hampeh diorang sume x faham ape yg aku cuba nak smpaikan..
Nasib baiklah time aku outing 2 aku keluar ngan member2 seperjuangan..
So.. diorang la yg terpaksa menjadi orang suruhan aku.. hahaha.. sori ye kengkawan..

Sekarang aku dapat rasakan macam mane menjadi seorang yg bisu..
Segalanya susah..
Maka aku lebih mensyukuri nikmat yang diberi oleh-Nya..
Agaknye bila kita diuji macam ni barulah kite lebih menghargainya.. x gitu??

Inilah petua yg aku amalkan semasa aku diserang virus kebisuan..
1. minum air suam banyak2... (sgt membantu)
2. minum air asam jawa (tp sbnarnye aku xleh minum coz mnyebabkan suara aku bertambah worse, tp da sakit hati tekak x baik2 ag, aku pn bedal la.. hehehe.. tp satu insiden terjadi.. bila dah minum terlampau banyak kena cirit birit la pulak. so moralnya kat sini xyah minum banyak2 sgt, sekadar yang diperlukan aje..)
Tu jela petua aku.. x banyak pn..

Aku berazam bila suara aku da kmbali spt asal aku akan bercakap sebanyaknye.. hehehe
Padan muka kengkawan aku terpaksa dgr aku berceloteh..
Dah lame sabar dah ni wei, consider la ckit lau aku bercakap banyak setelah seminggu jd pendiam..
Hati meronta2 nak cakap ni..hahaha..

ok sampai disini sahaja.. papai
assalamualaikum... (^_^) dari insan pendiam selama seminggu..

0 comments:

Post a Comment