Pages

Thursday, December 9, 2010

Bila Sifat Kemanusiaan Semakin Hilang...

Semalam aku naik tren nak balik ke ostel aku daripada umah kwn aku dari seremban..
nak dijadikan cerita, ramai giler orang yang naik tren haritu.. berdiri jela aku..
Tapi bukan 2 yang aku nak sampaikan.
Aku pelik la wei, cuba la korang bayangkan time 2 ada seorang pakcik buta n anak nye yang macam kena rabun teruk berdiri.. Yang duduk semua muda belia belaka.. Tapi sikit pun xde prasaan belas kasihan kat pakcik 2.. kesian gila la aku tengok.. aku nak bagi tempat duduk, aku sendiri pun berdiri..

Pas2 ada sorang pompuan tu yang tengah pegang baby plak yang bagi pakcik  2 ngan anaknya duduk.. so, berdiri lah pompuan tu sambil terhoyong hayang lam tren sambil dokong anaknya.. itupun orang2 kat sekeliling wat bodoh je..
Come on la, kebetulan hari tu 1 muharram..
X terfikir pun diorang nak berhijrah ke arah yang lebih baik..
Semuanya pentingkan diri sendiri..
Inilah yang terjadi bila manusia semakin hilang sifat kemanusiaan..

0 comments:

Post a Comment